Taistelu Keskustan puheenjohtajuudesta on alkanut. keskustan lehmät Paula Lehtomäki Mari Kiviniemi Anu Vehviläinen ja musta tamma Anneli Jäätteenmäki käyvät lautaset kuumana. Taistelu keskustan puheenjohtajuudesta päättyi Mari Kiviniemen valintaan.

maanantai 31. toukokuuta 2010

Entinen pätkäpääministeri esittää Mari Kiviniemeä uudeksi pätkäpääministeriksi

Pätkä kepulaista urasuunnittelua. Entinen kepulainen pätkäpääministeri Anneli Jäätteenmäki esittää keskustan uudeksi pätkäpääministeriksi nykyistä kokopäivätoimista hallinto- ja kuntaministeri Mari Kiviniemeä.
Pätkäpääministerin salkkua tavoittelee myös elinkeinoministeri Mauri Pekkarinen. Kuinkahan pysyy Maurin tukka hyvin tässä pätkäpääministeriturbulenssissa? Mauri Pekkarinen vaikuttaisi ainoalta henkilökohtaisilta ominaisuuksiltaan pätevältä pätkätöihin. Onhan hän pyrkyreistä ainoa pätkä ja siis pätkän mitalla pätevin pätkäpääministeriksi.
Yksi puheenjohtaja- ja pätkäpääministeriehdokkaista, ulkomaankauppaministeri Paavo Väyrynen ei pitänyt kummoisenakaan Jäätteenmäen asettumista Kiviniemen taakse. Musta tamma vain paukuttelee lautasiaan. Paavo Väyrynen on pätevin ja paras ja komea, myöskin pätkä joka vain on toisilta vielä jäänyt huomaamatta. Mutta kyllä Paavo pätkänsä tuntee.
Keminmaan Kaisa kertoo Paavo Väyrysen jo harjoittelevan kumarassa kävelyä jotta vaikuttaisi sopivalta pätkähommiin. Salaa viisas tuo Paavo. Paavon silmistä kuitenkin näkyy ja vilkkuu ikuisuusasiat. Kun minä minä minä minä minä vaan pääsen siihen pätkäduuniin käsiksi en anna ikinä periksi. Oikeus ja kohtuus. Antakaa Paavolle mikä Paavon on. Turha sitä on Marista.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti